نوشته شده توسط : ازیتا

پارك دلفين کیش

پارك دلفين يا دلفيناريوم، يكي از جذاب ترين و مهیج انگیز ترین مكان های تفریحی جزيره زيبای كيش می باشد. اين مجموعه زیبا نخستین پارك دلفين در ايران بوده و با سرمايه گذاری بخش خصوصي به سهم برداری رسيده است. لازم به ذكر است كه اين پارك گردشگری، يكي از وسیع ترین پارك های موجود در خاورميانه می باشد و داشتن اين چنين پارك تفريحی در سرزمين مان، ايران افتخاری مثال زدنی است.
مساحت مجموعه‌ ی تفریحی پارک دلفین‌ها، حدود ۱۰۰ هكتار بوده و در جنوب شرقی جزیره‌ی كیش قرار گرفته است. اين مجموعه با داشتن فضای سبز اختصاصی و انواعی از گونه های گياهی و درختان مختلف فضای ارام و لذت بخشی را برای سپری کردن زمان گردشگران تور کیش را دارا می باشد و از پرطرفدارترین مکان های گردشگری کیش می باشد . اين گونه ها مانند درخت لور، اكاليپتوس، آكاسيا، مورد، گل ختمي، بنجامين، نخل و كاكتوس ها مي باشد. فقط بيش از 25 گونه متفاوت كاكتوس در پارك دلفين ها پرورش داده شده است كه با توجه به اقليم و مرجاني بودن خاك در جزيره كيش، توجه و بازرسی ویژه خود را مي طلبد.
پارك دلفين ها علاوه بر گونه ها گونه های گياهی، گردآور كاملي از انواع پرندگان، آبزيان و حيوانات گوناگون و دلفين ها را داراست، پارك دلفين کیش شامل دلفیناریوم یا پارک دلفین ها، باغ پرندگان، سالن آمفی تئاتر، سفره منزل سنتی و سيرك (کلاسیک شو) می باشد. بازدیدكنندگان تور کیش توسط اتوبوس هاي قطاری در فضای بزرگ پارك هدايت و جابه جا می شوند.

 

کشتی یونانی کیش 

یکی از جاذبه‌های گردشگری تور کیش است.این کشتی در ۴ مرداد ۱۳۴۵ در نزدیکی روستای «باغو» به گِل نشست. این کشتی در سال ۱۳۲۲ توسط شرکت ویلیام همیلتون در گلاسکو ساخته شد. وزن کشتی در هنگام ساخت ۷۰۶۱ تن و طول آن ۱۳۶ متر بوده است. این کشتی بین صاحبان انگلیسی و ایرانی مختلفی دست به دست شده بود و آخرین صاحب آن یک یونانی بود. نام‌های کشتی به ترتیب «امپایر ترومپت»، «نچرالیست»، «کوروش پارسی»، «همدان» و در هنگام به گل نشستن «کولا اف» بوده‌است. علت به گل نشستن کشتی همچنان در پرده‌ای از ابهام است. حق بیمه زیاد کشتی نزد شرکت لویدز انگلستان شائبه‌هایی را ایجاد نموده است

 

چتر پاراسل

یکی از تفریحات بسیار جذاب تور کیش چتر پاراسل می باشد.  چتر بازی بر فراز دریا بسیار هیجان انگیز و لذت بخش می باشد به گونه ای که شما سواربر چتر شده  و توسط یک طناب به طول حدود ۱۵۰ متر توسط یک قایق با سرعت نسبتا زیاد بر روی دریا کشیده می شوید. چتر پاراسل بسیار ارمش بخش و لذت بخش می باشد و در عین حال امکان دیدن سواحل و نمای زیبای  جزیره  زیر آسمان آبی و روی آب های نیلگون خلیج فارس  در ارتفاع  ۵۰ تا ۶۰ متری به چتر سواران می دهد .

 





:: موضوعات مرتبط: تور کیش , ,
:: برچسب‌ها: جاذبه های گردشگری کیش , بهترین جاذبه های گردشگری کیش , مکان های گردشگری کیش , جاذبه های دیدنی و گردشگری کیش ,
:: بازدید از این مطلب : 29
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 9 شهريور 1395 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: